اردوکشی خیابانی و خاتمی

راهپیمایی غیر قانونی روز 25 خرداد که برگزار شد،از فرداش سایت ها و روزنامه های نزدیک به مهندس موسوی شروع کردند به شایعه پراکنی مبنی بر اینکه میلیون ها نفر در این اعتراض مدنی مسالمت آمیز!!!شرکت کرده اند.
البته همان مسالمت آمیزی که عده ایی به گردان 117عاشورایی که در مسیر راهپیمایی مورد نظر آنها نبود حمله کردند و ساختمان سپاه ناحیه غرب تهران را هم با سنگ و آجر به صورت مدنی و دموکراتیک مورد حمله قرار دادند.

قالیباف و خاتمیخلاصه هر کی چیزی می گفت عددی میداد از دید خود تحلیل میکرد،تا اینکه از جانب آقای قالیباف شایعه ایی به صورت گسترده پخش شد که ایشان گفته:"خودم از بالای ساختمانی مشاهده کردم و طبق محاسبه من 3میلیون نفر شرکت کرده اند"شایعه ایی که سریعا توسط ایشان تکذیب شد،حق داشتند تکذیب کنند چون فاصله میدان انقلاب تا میدان آزادی 6800متر و عرض خیابان آزادی هم دست بالا 40 متر است و اگر دقت کنیم در جمعیت و این فرض واقعا منصفانه را در نظر بگیریم که طبق عکس های موجود به ازای هر متر مربع یک نفر ایستاده باشد
(که اینطور نبود و اکثرا در حال حرکت و جابجایی بودند و در برخی جاها تنها یک لاین پر شده بود.البته ساعت برگزاری این اردوکشی خیابانی دقیقا با تعطیلی ادارات تنظیم شده بود و تعطیلی "بی.ار.تی"و اتوبوسها و بند آمدن مسیر عبوری ماشینها باعث شده بود که خیلی ها هم جزوء معترضین حساب شوند)
با این حال با ضرب این دو عدد در هم 40*6800=272000نفر،حالا اگر ارفاق کنیم میشود:300000نفر.یعنی به عبارتی دیگر اگر یک میلیون نفر در نظر بگیریم در هر متر مربع باید بیش از سه نفر و اگر ۳میلیون نفر در نظر بگیریم در هرمتر مربع باید بیش از ۱۰ نفر میایستادند که این البته خنده دار و غیر قابل باور است و نکته خیلی مهم این است که جمعیت در انتهای برنامه و حضور مهندس موسوی به سمت میدان آزادی حرکت کرد و عکس های موجود برای ساعات بعد از ظهر و هنگامیکه خیابان آزادی در حال تخلیه افراد به سمت میدان هست را نشان میدهد.لذا ما در محاسبه میدان را در نظر نگرفتیم که این از دید ناظر منصف قطعا مورد تایید هست.

یعنی آن کسانیکه از آقای قالیباف نقل کرده بودند ۳میلیون درست گفته بودند اما به ریال و از اون جالبتر اینکه اخیرا آقای مرعشی تعداد معترضين آن روز را یک میلیون نقل کرده اما آن چیزی که من را وادار کرد به واکاوی دوباره اردوکشی خیابانی روز 25خرداد این بود که آقای خاتمی در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان برخی دانشگاه های تهران تعداد معترضین آن روز را صدها هزار نفر نقل کرده چرا که چاره دیگر ندارد،زیرا ایشان به عنوان معلم اخلاق نزد هواداران خود شناخته میشود و نمیتواند در مقابل چهره های تحصیل کرده مطلب غیر علمی(دروغ)بگوید.

در واقع اگر بخواهيم بپذیریم که یک میلیون شرکت کرده اند باید طول راهپیمایی را حداقل ۲۰ کیلومتر و اگر ۳میلیون نفر در نظر بگیریم طول راهپیمایی حدود ۶۰ کیلومتر میشود آنهم بصورت کاملا فشرده در حالیکه خود این افراد محدوده راهپیمایی را از انقلاب تا آزادی اعلام کرده بودند و از آن روز به غیر از این محدوده هیچ عکس و تصویری و فیلم موجود ندارند و البته اینکه میدانند که ماها هم برای ارزیابی و تماشا حضور داشتیم  و از همه مهمتر با اعتراف اخیر آقای خاتمی که به چند صد هزار نفر مباهات کردند،دیگری استدلالی ندارند آفتاب آمد دلیل آفتاب.

در اینکه مهندس موسوی آرای بیشتری در تهران نسبت به رئیس جمهور فعلی داشت  و اینکه بنا به برخی ناملایمات انجام شده بخصوص از جانب شهردار تهران مردم این شهر مزه پیشرفت و خدمت را در این چند سال کمتر چشیده اند و با جو احساسی و هیجانی ایجاد شده در شهر تهران فعالیت هواداران آقای موسوی بیشتر به چشم میخورد،کسی شکی ندارد،اما بیش از دومیلیون رای ایشان در روز انتخابات در شهر تهران کجا و حداکثر سیصدهزار معترض خیابانی کجا؟

وقت آن رسیده است که بیش از این با شعور جامعه بازی نشود و با قبول شکست و ارائه طریق برای آینده سیاسی خود اندیشه ایی کنند،چرا که هر چه بیشتر از فتنه فاصله گرفته میشود و گرد و غبارها خوابیده میشود مردم بیشتر به ماهیت این افراد پی میبرند.

مگر غیر از این است که اصول انتخابات یعنی "مشارکت حداکثری-رقابت جدی-قبول نتایج "است حالا که نظام تمهیدات لازم را که وظیفه اوست برای محقق کردن شروط فوق تدارک دید آیا نباید به شرط سوم که همان قبول نتایج است تمکین کرد؟

در صحت شمارش که شکی نیست اگر دارند و هنوز به ادعای تقلب در صندوق ها و یا در مرحله تجمیع آرا تردیدی وجود دارد بسم ا... ما هم میشنویم وهم برای پاسخگویی آماده ایم نه تنها شورای نگهبان و وزارت کشور بلکه امروز تک تک انسان های اندیشه ورز حاضرند آبروی خود را برای آبروی نظام اسلامی خرج کنند اما همه میدانند که اینها بیشتر بر روی مطالب حاشیه ایی قبل از انتخابات مانند مناظره ها و برخی تصمیمات دولت متمرکز هستند و آنها را تخلف و مصداق تقلب میدانند.

آیا غیر از این است که هر دولتی در دور بعد خود به این اتهامات مبتلا میگردد؟مگر غير از اين است كه همه تصميمات دولت از چارچوب قانون و با نظارت مجلس بوده؟افزایش حقوق ها و سهام عدالت و ... چه در میزان آن و چه در زمان آن خارج از کدام مراحل قانونی کشور بود؟

اگر واقعا به این موارد اعتقاد داشتید چرا قبل انتخابات انصراف و یا حداقل به مردم اعلام نکردید؟و صد البته که به مردم گفتید اما این اعمال دولت را "گداپروری"،"اقتصاد صدقه ایی" و"ادب مرد به ز دولت او"دانستید که باعث ریزش آرای او میشود و حال که دیدید مردم این نظر را نداشتند و شما را نپسندیدند مدعی شده اید؟!

در پایان چند سوال از مهندس موسوی دارم
جناب آقای میرحسین شما در روز دوشنبه۱۸خرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعلام کردید که برنامه شما برای اداره کشور در کتاب مورد اشاره شما به نام"دولت امید"میباشد و برخی سرفصلهای آن را برای مردم خواندید و گفتید که روز چهارشنبه ۲۰ خرداد میتوانیم آن را از سایت دریافت کنیم.

سوال اول:
این کتاب هیچ وقت در سایت شما قرا داده نشد،چرا؟
ندیدن من دلیل بر نبودنش نیست،واقعا کجابود و هست؟
سوال دوم:
اگر بپذیریم که قرار داده اید و برفرض که یکروزه مطالعه کرده و اقدام به نقد آن میکردیم،آیا روز پنجشنبه ۲۱خرداد که تبلیغات تمام شده بود اجازه این کار را داشتیم؟

من در آن لحظه احساس کردم به شعورم توهین شده و امروز خدا رو شکر میکنم که میان مردمی زندگی میکنم که به قول امام عظیم الشان راحلمان از مردم حجاز و کوفه در عصر پیامبر و امیرالمومنین بهتر و با بصیرت ترند....
الحمدالله